Prinsjesdag 2024 in eenvoudige taal

Lees de samenvatting van de Miljoenennota 2025 en het Belastingplan 2025 in eenvoudige taal.   Elk jaar maakt het kabinet een begroting. Hierin staat hoeveel geld de regering uitgeeft en aan welke dingen. En hoeveel geld de regering krijgt aan belastingen en premies. In 2025 helpt de regering mensen die hard werken en toch moeilijk hun rekeningen kunnen betalen. Mensen gaan minder belasting betalen over hun salaris. Ook wil het kabinet Nederland veiliger maken. Daarom gaat er extra geld naar het leger. De regering neemt maatregelen om die mensen die in armoede leven te helpen. Zo stijgt het aantal arme mensen niet. Ook wil het kabinet Nederland veiliger maken. Daarom gaat er extra geld naar het leger en de politie.
financiën
17-09-2024 15:30